رتبه 9 خراسان شمالی در زنجیره تولید و ارزش طیور

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، عبدالله یوسفی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی با اشاره به رتبه 9 خراسان شمالی در زنجیره تولید و ارزش طیور، اظهار کرد:به منظور حمایت از صنعت مرغداری در سال جاری ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن ذرت و ۹ هزار و ۶۰۰ تن کنجاله سویا بین مرغداران استان توزیع شد.

وی افزود: در این بازه زمانی  هزار و ۶۰۹ تن نیز تخم مرغ تولید شد.

رتبه 9 خراسان شمالی در زنجیره تولید و ارزش طیور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی تصریح کرد: صدور مجوز اولیه سه واحد مرغ، مرغ مادر گوشتی به ظرفیت ۳۵۰ هزار قطعه با موافقیت معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و معرفی برای دریافت تسهیلات، پیگیری صدور مجوز مرغ مادر تخمگذار ۶۶ هزار قطعه ای از طریق وزارتخانه، فعالیت مرغ اجداد آرین ۲۹ هزار قطعه ای از سوی سازمان اتکا در شهرستان مانه و سملقان از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان در راستای توسعه صنعت مرغداری است.

یوسفی اضافه کرد: در این مدت ۱۷ هزار و ۶۱۲ تن گوشت قرمز در استان تولید شده است.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از تولید کننده ها ۱۵ هزار و ۷۳۵ تن سبوس، ۳۳ هزار و ۹۳۵ تن جو، هزار و ۳۵ تن ذرت و سه هزار و ۶۷۵ تن کنجاله سویا نهاده های یارانه ای بین آنان توزیع شده است.

توزیع سه هزار و 675 تن کنجاله سویا بین تولیدکنندگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۰۰ فقره پرونده دام و طیور از محل تسهیلات تبصره ۱۸، ماده ۵۲، مشاغل خانگی به مبلغ چهار هزار و ۷۲۲ میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال به بانک ها معرفی شده است.

یوسفی افزود: هم اکنون ۹۴ واحد پرورش مرغ گوشتی در استان با ظرفیت ۲ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۳۰ قطعه مشغول به فعالیت هستند که در هر دوره، ۶۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی دارند.

وی یادآور شد: سه واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه در دوره، سه واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۲۵۰ تن گوشت در سال و یک واحد پرورش کبک صنعتی با ظرفیت پنج هزار و ۶۷۰ قطعه در دوره فعالیت دارد.

ویروس‌های DNA دار در طیور کدام اند؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، تعداد زیادی ویروس های DNA دار در طیور شناسایی نشده و تنها تعداد محدودی از آنها در روند سلامت پرندگان تاثیر گذارند؛ بر این اساس ویروس‌های مذکور به دسته بندی زیر تقسیم می‌شوند:

  • آدنو ویروس ها مانند عامل آنتریت هموراژیک (تورم روده ای قرحه ای)،آنمی آپلاستیک ،سندرم کاهش تولید تخم مرغ
  • هرپس ویروس ها مانند عامل لارنگو تراکیت ،مارک در طیور تخمگذار
  • پاکس ویروس ها مانند عامل آبله طیور

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments