دولت، نهاده را به قیمت یارانه و حمایتی به مرغداران عرضه می‌کند

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محمدمهدی یعقوب‌زاده، مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی با بیان اینکه دولت، نهاده را به قیمت یارانه و حمایتی به مرغداران عرضه می‌کند، اظهار کرد:  عرضه تخم مرغ تولیدی در این بخش باید به نرخ مصوب انجام شود زیرا دولت، نهاده را به قیمت یارانه و حمایتی به مرغداران عرضه می‌کند.

وی افزود: ۲ هزار و ۹۲۰ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۳۸ قطعه و ۶ واحد جوجه‌کشی با ظرفیت پنج میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه در هر دوره هم‌اینک در خراسان رضوی فعالیت تولیدی دارند.

دولت، نهاده را به قیمت یارانه و حمایتی به مرغداران عرضه می‌کند

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به چنین ظرفیتی در استان، حمایت از بخش خصوصی در این حوزه و تداوم و تقویت تولید، امری مهم و ضروری است که هم‌اینک از سوی نهادهای مدیریتی و حمایتی خراسان رضوی انجام می شود.

وی اضافه کرد: به ازای تولید هر کیلوگرم تخم مرغ ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم نهاده نیاز است.

یعقوب زاده ادامه داد: روزانه باید ۸۰۰ تن نهاده برای این بخش از استان خراسان رضوی تامین شود.

نیاز استان به نهاده‌های دام و طیور، روزانه 800 تن است

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حالی که حجم تولید تخم‌مرغ در خراسان رضوی ۲ برابر میزان نیاز مصرف داخلی استان است، اندکی کاهش در حجم تولید این ماده پروتئینی وجود داشت که امری طبیعی است اما باید توجه داشت شرایط کنونی کشور وضعیت جنگ اقتصادی و تحریم است.

یعقوب زاده افزود: خراسان رضوی با تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ حدود ۱۴ درصد نیاز کشور را تامین کرده و پس از تهران دومین منبع تامین این ماده پروتئینی در ایران است.

وی یادآور شد: به طور معمول سالانه افزون بر ۵۰ هزار تن از تولید تخم‌مرغ خراسان رضوی مازاد بر مصرف این استان است.

درمان تب برفکی در گوسفند چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، متخصصان معتقدند براى جلوگیرى از این بیماری، واکسیناسیون زیرجلدى تمام حیوانات مسن‌تر از ۶ ماه ضرورت دارد.

در حقیقت تجدید واکسیناسیون برای دام هایی که براى اولین بار تزریق مى‌شوند بعد از یک ماه ضرورت دارد و بر اساس قواعد دامپزشکی، دام‌های سالم و غیرآلوده باید به صورت شش ماه یکبار در برابر این بیماری خطرناک واکسینه شوند.

در مواردى که این بیمارى در یک منطقه دیده مى‌شود لازم است حیوانات سالم از آلوده‌ها جدا گردیده و حیوانات آلوده علامت‌گذارى شوند.

حیوانات سالم در منطقه‌اى که بیمارى در آن دیده شده است، نباید از محل خارج شوند مگر براى کشتار و از شیر و فرآورده‌هاى شیرى این حیوانات نباید استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments