دلیلی برای عرضه تخم‌مرغ خارج از قیمت مصوب وجود ندارد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، حسین ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه دلیلی برای عرضه تخم‌مرغ خارج از قیمت مصوب وجود ندارد، اظهار کرد: اصفهان به‌عنوان دومین تولیدکننده تخم مرغ در کشور محسوب می‌شود و تولید تخم مرغ دستکم ۲ برابر نیاز استان است.

وی افزود: قیمت تخم مرغ در شرایط کنونی مقداری افزایش پیدا کرده است اما با توجه به اینکه دومین تولید کننده کشور هستیم و بطور معمول بیش از ۵۰ درصد تولید، مازاد بر نیاز استان است دلیلی برای عرضه تخم مرغ خارج از قیمت مصوب وجود ندارد.

دلیلی برای عرضه تخم‌مرغ خارج از قیمت مصوب وجود ندارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تخم مرغ‌های فله‌ای (شانه‌ای) با قیمت ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: تخم مرغ‌های بسته بندی قیمت‌های مصوب دارد که در بسته‌های چهار عددی، ۶، ۹ و ۱۲، ۱۵ و ۲۰ و ۲۴ عددی قرار دارد که قیمت مصوب بر روی همه آنها درج شده است.

ایراندوست ادامه داد: اقدامات مختلفی برای کنترل قیمت انجام شده است و مصرف تخم مرغ، گوشت و مرغ در فصل سرد سال افزایش پیدا می‌کند و تب بازار در ایام پایانی سال تشدید می‌شود.

افزایش مصرف تخم مرغ و مرغ در فصل سرد سال

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: تولید و عرضه مرغ سایز جزو برنامه‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: مرغ سایز به‌عنوان مرغ سالم و با کیفیت به بازار عرضه می‌شود که وزن لاشه این مرغ بین یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم است.

ایراندوست یادآور شد: مرغ سایز قیمت مصوب دارد و اجازه عرضه آن با قیمت بالاتر وجود ندارد، اما باوری که در طول زمان شکل گرفته توجه مصرف کنندگان را به مرغ‌های سنگین برده است که افزایش قیمت مرغ به‌دلیل مطالبه مصرف کنندگان برای مرغ سنگین است.

بیشتر بخوانید: 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments