دامداری‌های صنعتی از طریق “بازارگاه” خوراک مورد نیاز خود را تامین کنند

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه دامداری‌های صنعتی از طریق “بازارگاه” خوراک مورد نیاز خود را تامین کنند، اظهار کرد: این سهمیه شامل ذرت، جو و سویا است که به صورت کنستانتره و نهاده در اختیار دامداران استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: این میزان نهاده مختص دام های سبک و سنگین سنتی است و دامداری های صنعتی باید از طریق سامانه «بازارگاه نهاده های دامی» خوراک مورد نیاز خود را تهیه کنند.

دامداری‌های صنعتی از طریق “بازارگاه” خوراک مورد نیاز خود را تامین کنند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان تصریح کرد: این سهمیه تنها نیمی از نیاز دام های استان را تامین می‌کند.

رضوانی جلال اضافه کرد: تامین نهاده ها در سامانه بازارگاه به روال عادی بازگشته و از مشکلات این سامانه کاسته شده اما هنوز در بخش حمل و نقل محموله ها مشکلاتی وجود دارد.

وی ادامه داد: در این راستا دادستانی، دستگاه های نظارتی و معاونت پیشگیری از مفاسد اقتصادی نیروی انتظامی وارد عمل شده اند تا موانع ارسال محموله نهاده‌های دامی برداشته شود.

تامین نهاده‌ها در بازارگاه به روال عادی بازگشته است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: خوراک مورد نیاز این واحدها از طریق سامانه بازارگاه در اختیارشان قرار می‌گیرد.

رضوانی جلال افزود: سال گذشته بود که عرضه جو، ذرت و کنجاله سویا به سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی منتقل شد تا چوب دلالی را از لابه لای چرخ خوراک دام و طیور بردارد و تغذیه ارزان و آسان را به مرغداران و دامداران برساند.

وی یادآور شد: این سامانه به رغم چشم انداز عالی با مشکلاتی همچون کافی نبودن سهمیه نهاده به دامداران و مرغداران و تاخیر در ارسال محموله ها روبروست که نارضایتی تولیدکنندگان را به دنبال داشت.

بیماری برونشیت در طیور چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، رعایت سلامت و نکات بهداشتی در امر تولید و پرورش پرندگان به ویژه  پرندگانی که مصرف گوشتی دارند، بسیار حائز اهمیت می باشد.

بر این اساس بیماری برونشیت یکی از بیماری های شیوع در بین پرندگان می باشد که سیستم تنفسی و دستگاه تناسلی پرنده را آلوده و تحت تأثیر قرار می دهد.

قابل ذکر است به دلیل مستعد بودن ویروس عامل بیماری برونشیت در تغییرات ژنتیکی و آنتی ژنی، متاسفانه این بیماری در بین گله های پرورش طیور ایرانی نیز بارها گزارش شده است.

این بیماری به دلیل هزینه های درمان و حذف لاشه از گله، خسارت هایی روی دست تولید کنندگان و پرورش دهندگان داخلی گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments