تولید 55 هزارتن تخم مرغ در استان قزوین

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، حمیدرضا عزتی، سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تولید 55 هزارتن تخم مرغ در استان قزوین، اظهار کرد: از این میزان ۴۶۷ هزار و ۸۴۵ تن شامل شیر و ۵۵ هزار تن نیز شامل تخم مرغ بوده است.

وی افزود: میانگین تولید گوشت سفید و قرمز در مدت یاد شده نیز به ترتیب ۴۱ هزار تن و ۲۱ هزار و ۹۸۱ تن بوده است.

تولید 55 هزارتن تخم مرغ در استان قزوین

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تولید محصولات دامی استان قزوین به ۷۹۸ هزار تن افزایش یابد.

عزتی ادامه داد: در سال گذشته ۷۳۶ هزار تن انواع محصولات دامی در استان قزوین به تولید رسیده بود.

وی یادآور شد: نهاده های مورد نیاز مرغداران استان تامین و در اختیار آنان قرار گرفت و به این ترتیب وقفه ای در تولید مرغ و تخم مرغ در استان ایجاد نشده است.

نهاده مورد نیاز مرغداران تامین شده است

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: قزوین در تولید برخی محصولات دامی مانند شیر و تخم مرغ و حتی مرغ دارای نقش ملی است.

وی افزود: مازاد مصرف استان بخشی از نیازهای کشور در مورد این محصولات را تامین می کند.

عزتی یادآور شد: استان قزوین رتبه پنجم تولید شیر و رتبه ششم تولید تخم مرغ در کشور را داراست.

ضایعات در بیماری نیوکاسل چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، در هنگام ابتلای طیور به بیماری نیوکاسل مواردی همچون پرخونی و خونریزی در مخاط نای، خونریزی یا نکروز و التهاب در بافت‌های لنفاوی و یا موکوس دیواره روده و اطراف بافت‌های پیش از نای در گردن و به ویژه در محل ورودی نای که ممکن است این بیماری را با بیماری‌های دیگر اشتباه بگیریم.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments