تولید 41 هزارتن گوشت سفید در استان قزوین

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، حمیدرضا عزتی، سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تولید 41 هزارتن گوشت سفید در استان قزوین، اظهار کرد: در مدت یاد شده ۲۱ هزار و ۹۸۱ تن گوشت قرمز و همچنین ۴۱ هزار تن گوشت سفید (مرغ) در استان قزوین به تولید رسیده است.

وی افزود: پیش بینی تولید گوشت قرمز و سفید در استان قزوین برای سال جاری به ترتیب ۲۸ و ۷۰ هزار تن بوده است.

تولید 41 هزارتن گوشت سفید در استان قزوین

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: میزان مصرف سالانه گوشت قرمز و سفید در استان قزوین به ترتیب ۱۴ و ۳۴ هزار تن است.

عزتی اضافه کرد: این موضوع نشان می دهد استان قزوین علاوه بر تامین گوشت مورد نیاز خود، بخشی از نیازهای کشور به این محصولات را تامین می کند.

وی ادامه داد: با تامین به موقع نهاده ها و خوراک دام در سال جاری،  هیچ وقفه ای در تولید گوشت سفید و قرمز در استان قزوین ایجاد نشده است.

پرورش 10 میلیون قطعه طیور صنعتی در استان قزوین

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۶ هزار تن گوشت قرمز و ۶۲ هزار تن گوشت سفید در استان قزوین تولید شده بود.

عزتی یادآور شد: استان قزوین دارای ۹۱۵ هزار راس دام سبک، ۴۰۰ هزار راس دام سنگین، ۱۰ میلیون و ۳۶۷ هزار قطعه طیور صنعتی و ۸۸۷ هزار قطعه طیور سنتی است.

بیماری زخم کف پای طیور چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، یکی از بیماری های شایعی که در جوجه‌های پرورشی به ویژه جوجه مرغ دیده می شود اختلالات حرکتی از جمله لنگیدن پای جوجه است که ممکن است گاهی تعداد زیادی از جوجه ها را دچار کند.

در بسیاری از این موارد جوجه ها بی اشتها شده و به علت دردی که دارند از خوردن دانه امتناع می‌ورزند و پس از مدتی می‌میرند.

بنابراین این عارضه با صدمات اقتصادی زیادی همراه خواهد بود.

آنچه اهمیت دارد این است که علت این آسیب بیشتر ناشی از اشتباهات انسانی است و با رعایت استانداردهای جوجه کشی و پرورش می‌توان از ایجاد آن جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments