تولید 23 هزار تن علوفه خشک سالانه در شهرستان خاش

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، شیرزاد کمالی با بیان اینکه بیش‌از ۲۰درصد از زمین‌های کشاورزی خاش به کشت یونجه اختصاص داده شده است و با اشاره به تولید 23 هزار تن علوفه خشک سالانه در شهرستان خاش، اظهار کرد: شهرستان خاش یکی از قطب های تولید یونجه و پرورش دام محسوب می‌شود.

وی افزود: این شهرستان از نظر تولید یونجه و پرورش دام سبک و سنگین قطب تولید محصولات دامی در  سیستان و بلوچستان است.

تجهیز مزارع خاش به سیستم آبیاری نوین

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان خاش تصریح کرد: مزارع کاشت یونجه در شهرستان خاش مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری و به روز است.

کمالی اضافه کرد: بخش‌های مرکزی و پشت کوه عمده نقاط کشت و تولید یونجه در این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه محصول یونجه این شهرستان یکی از مرغوب‌ترین محصولات تولیدی استان سیستان و بلوچستان برای استفاده به عنوان خوراک دام است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان خاش با اشاره به کیفیت محصول تولیدی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: مرغوبیت محصول یونجه این منطقه برای خوراک دام از دلایل مهم میزان تقاضا و صادرات آن به سایر استان‌های همجوار است.

تولید 23 هزار تن علوفه خشک سالانه در شهرستان خاش

کمالی افزود: یونجه خاش به شدت کیفیت مناسبی دارد و همواره برای خوراک دام استفاده می شود.

وی یادآور شد: بر این اساس پرورش دام سبک و سنگین به دلیل علوفه کافی در این شهرستان رو به افزایش است و از تامین نیاز دامداران شهرستان خودمان خرسندیم.

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، از یونجه با اسم Medicago sativa تحت عنوان ملکه نباتات علوفه ای یاد می شود.

این محصول حدود ۳۳ میلیون هکتار از مزارع تحت کشت جهان را به خود اختصاص داده و در ایران نیز سطح زیر کشت یونجه به بیشتر از ۴۴۹۰۰۰۰ تن می رسد.

یونجه را از جهات بسیاری می توان به عنوان یکی از بهترین نباتات علوفه ای قلمداد نمود زیرا یونجه از نظر تولید بسیار پر محصول می باشد، مواد خوراکی قابل هضم آن بسیار بالاست، در اکثر شرایط آب و هوایی قابل تولید است و میزان قابل ملاحظه ای به خاک افزوده می نماید.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments