تولید 11 درصد از تخم مرغ کشور در استان آذربایجان شرقی

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، فیروز طلوع حیات، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به تولید 11 درصد از تخم مرغ کشور در استان آذربایجان شرقی ،اظهار کرد: میزان تولید سالانه تخم مرغ در آذربایجان شرقی ۹۴ هزار تن و مرغ گوشتی در این استان سالانه بیش از ۸۵ هزار تن است.

وی افزود: بر همین اساس آذربایجان شرقی حدود ۱۱ درصد تخم مرغ  و سه درصد تولید گوشت مرغ کشور را در اختیار دارد.

تولید 11 درصد از تخم مرغ کشور در استان آذربایجان شرقی

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ واحد فعال در زمینه تولید مرغ گوشتی و تعداد ۱۸۰ واحد فعال تولید تخم مرغ در آذربایجان شرقی مشغول فعالیت هستند.

طلوع حیات اضافه کرد: در این شرایط سخت و بحرانی اقتصادی به  خصوص در حوزه تامین نهاده های دامی باید قدردان این تولید کنندگان عرصه اقتصادی بود.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی از لحاظ داشتن واحدهای مرغداری مادر تخم گذار رتبه اول کشور را داراست که ۲۰ درصد جوجه های تخم گذار و ۶ درصد جوجه های گوشتی کشور را تامین می کند.

توانایی صادرات به کشورهای دیگر را داریم

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: با شرایط موجود توانایی صادرات به استان ها و کشورهای دیگر را نیز دارد که اغلب به کشورهای عراق و جمهوری آذربایجان بخشی از تولیدات صادر می شود.

طلوع حیات افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته صنعت مرغ و تخم مرغ حدود ۹ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: هم اکنون افزون بر ۶۰۰ نفر در آذربایجان شرقی در صنعت مرغ و تخم مرغ به صورت مستقیم اشتغال دارند و حدود ۵ هزار نفر نیز اشتغال غیرمستقیم در این حوزه دارند.

عامل اصلی بیماری بروسلوز چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک در میان انسان و دام، بیماری بروسلوز است که هرساله تعدادی از فعالان صنعت پرورش دام و طیور را گرفتار خود می‌کند.

نتایج تحقیقات علمی در رابطه با این بیماری استراتژیک نشان می‌دهد عامل بیماری بروسلوز، باکتری کوکوباسیل گرم منفی است که در بسیاری از موارد هیچ گونه اسپوری تولید نکرده و بدون تحرک است.

در واقع بروسلاها در انواع مختلف شیر، خامه و پنیر تازه‌ای که به صورت روزمره در میان خانواده‌ها استفاده می‌شود وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments