تولید محصولات دام و طیور در وضعیت مناسبی قرار دارد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، ذکریای نژاد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در دومین جلسه کمیته راهبری توزیع نهاده های دامی استان کردستان با بیان اینکه تولید محصولات دام و طیور در وضعیت مناسبی قرار دارد، اظهار کرد: علی رغم شرایط خاص سال جاری که با تحریم های ظالمانه آمریکا بر کشور ایجاد شده است ضریب خود اتکای کشور به محصولات زیر بخش دامپروری کاهش پیدا نکرده است.

وی افزود: با وجود مشکلات تامین نهاده های تولید خوشبختانه تولید گوشت سفید مرغ،تخم مرغ و گوشت قرمز و شیر در وضعیت مناسبی قرار دارد.

تولید محصولات دام و طیور در وضعیت مناسبی قرار دارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: روند تامین نهاده ها در کشور روز به روز بهتر شده و با تغییراتی که در نحوه تخصیص نهاده ها برای صنعت طیور انجام شده است تولید کنندگان مستقیما سهمیه نهاده خود را از سامانه بازارگاه خریداری می کنند.

ذکریای نژاد اضافه کرد: برنامه ریزی به منظور تامین نهاده  ها برای پرورش دهندگان گاوشیری نیز در دست اقدام است و چنانچه شرایط بر همین منوال ادامه داشته باشد به زودی اطلاعات واحدهای گاوداری وارد سامانه بازارگاه شده و براساس تعداد دام هویت گذاری شده نهاده مورد نیاز آنها نیز تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید و عرضه کنسانتره دامی مورد نیاز واحدهای دامداری غیر صنعتی و روستایی در حال انجام است.

تولید و عرضه کنسانتره دامی در حال انجام است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: در آذرماه سال جاری با استناد به بخشنامه های وزیر جهاد کشاورزی و مکاتبات دکتر رضایی معاون امور تولیدات دامی بخشنامه توزیع و نظارت نهاده های دامی استان تهیه و توسط رییس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان ابلاغ شده است.

وی افزود: تا اکنون توزیع نهاده ها در استان توسط کمیته توزیع نهاده های دامی که متشکل از معاونت بهبود تولیدات دامی، مدیر کل پشتیبانی اموردام، مدیریت توسعه بازرگانی سازمان و مدیران عامل اتحادیه دامداران و تعاونی مرغ تخمگذار و مادر گوشتی بوده است ساماندهی و توزیع شده و تخصیص های ذرت و کنجاله سویا با نامه رسمی انجام شده است.

ذکریایی نژاد یادآور شد: تا اکنون بالغ بر ۳۲ میلیون جوجه ریزی در سال جاری انجام شده و در حال حاضر با توجه به میزان جوجه ریزی دو ماهه اخیر در کشور قیمت مرغ بشدت کاهش داشته و باید به فکر خرید ذخایر استراتژیک توسط شرکت پشتیبانی باشیم.

ابتلای کدام گونه دامی به ذات الریه بیشتر است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تحقیقات کارشناسان علوم دامپزشکی نشان می‌دهد بیماری ذات الریه اغلب در گوسفندانی که در جایگاه نگهداری می شوند رایج تر است.

در حقیقت گوسفندانی که محل زیست‌شان در جایگاه است در مقایسه با دام هایی که در مرتع پرورش می یابند، بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments