توسعه دانه روغنی کاملینا از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، فرامک عزیز کریمی، مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه دانه روغنی کاملینا از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: از تیرماه امسال طرح کاهش وابستگی به واردات نهاده‌های دامی تهیه شده که با توجه به تغییر قیمت نهاده‌ها و خرید تضمینی، نیازمند برخی تغییرات است.

وی افزود: این طرح در زمینه چندین محصول جایگزین برای ذرت مانند ارزن، سورگوم، تریتیکاله، ماشک‌ها و همچنین دانه روغنی سویا و کنجاله آن، کنجاله پنبه، کنجد، کلزا و آفتابگردان است.

توسعه دانه روغنی کاملینا از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است

مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: به توصیه موسسه تحقیقات علوم دامی و محققین تهیه شده که می‌تواند جایگزین بخشی از ذرت و کنجاله سویا شود.

کریمی اضافه کرد: برنامه توسعه دانه روغنی کاملینا هم از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در دستورکار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: الزامات اجرای این طرح، یارانه بذر، یارانه ماشین‌آلات، تامین ارز برای واردات بذر دانه‌های جایگزین، کشت قراردادی برای اطمینان از فروش محصولات تولید شده توسط کشاورز، تامین اعتبارات و تسهیلات برای تولید و تضمین خرید این محصولات است.

با شروع طرح شاهد افزایش 450 هزارتنی تولید جو خواهیم بود

مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با شروع این طرح در سال اول، افزایش  ۴۵۰ هزار تنی تولید جو در کشور را شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: این طرح به دولت و سازمان برنامه و بودجه ارسال شده اما هنوز تصمیمی درباره این طرح اتخاذ نشده که بتوانیم برای آن بودجه و اعتباری دریافت کنیم.

کریمی افزود: به تازگی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد با وجود فشارهای موجود در کشور، ‌نهاده‌های مورد نیاز همه زنجیره‌های مرغداری‌های گوشتی و تخمگذار کشور تامین است و هیچ محدودیتی از لحاظ ارایه و تحویل نهاده‌ها به تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ نداریم.

بیماری انباشتگی شیردان چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، انباشتگی شیردان در گونه‌های مختلف دامی از تجمع مواد غذایی در داخل شیردان و عدم انتقال آن به قسمت‌های بعدی دستگاه گوارش به وجود می‌آید.

در واقع این بیماری معمولا در اثر مصرف علوفه خشبی کم کیفیت به عنوان تنها غذای دام اتفاق می‌افتد که به طور معمول در تغذیه گاوهای پرواری در طول زمستان به کار بسته می‌شود.

همچنین دام‌هایی که از جیره دارای فیبر کم استفاده می‌کنند، ممکن است تراشه چوب یا نخ‌های پرس را بخورند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments