توزیع 99 هزار تن نهاده‌دامی در استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، عطاالله ابراهیمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه کمیته راهبردی توزیع نهاده‌های دامی این سازمان با اشاره به توزیع 99 هزار تن نهاده‌دامی در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد:  توزیع این میزان نهاده‌های دامی با هدف حمایت از تولیدکنندگان و تامین امنیت غذایی صورت گرفته است.

وی افزود: این نهاده‌ها شامل ۲۸ هزار تن جو، ۳۹ هزار تن ذرت و بیش از ۳۲ هزار و ۷۶۵ تن کنجاله سویاست.

توزیع 99 هزار تن نهاده‌دامی در استان چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نهاده‌های دامی توزیع شده از طریق تعاونی‌های دامداری و کارخانه‌های تولیدکننده خوراک دام و طیور استان بین مرغداران و دامداران  شهرستانها توزیع شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: میزان نیاز سالیانه استان چهارمحال و بختیاری به نهاده دامی جو در حدود ۱۵۰ هزار تن برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح وزارتخانه صورت گرفته است، از بابت تامین جو با ارز دولتی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

دستگاه اجرایی وظیفه توزیع بذرهای گواهی‌شده را برعهده دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ تن بذر محصول جو اصلاح شده در طبقات گواهی، مادری، پرورشی ارقام بهمن و جلگه خریداری و ذخیره‌سازی و فرآوری و ضدعفونی کردن آن  نیز انجام شده است.

ابراهیمی افزود: دستگاه اجرایی، وظیفه توزیع بذرهای گواهی شده جو را به صورت دولتی برعهده دارد.

وی یادآور شد: بذر مصرفی کشاورزان و بهره‌برداران کشاورزی شامل گندم و جو به درخواست آنان بوجاری و ضدعفونی می‌شود.

ظرفیت ها و نیازهای استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، استان چهارمحال و بختیاری همواره یکی از استان‌های شاخص در زمینه تولید و مصرف دام و طیور بوده و از دیرباز نیاز تولیدکنندگان صنعتی و صنفی در این استان به نهاد‌های دامی، بخش قابل توجهی از نیاز کشور به خوراک دام و طیور را شامل می‌شده است.

این استان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین با تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع  محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات دارد و به صورت سالانه بخشی از نیاز کشور به گوشت قرمز و سفید را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments