توزیع 3 هزار و 200 تن نهاده دامی در میان عشایر سیستان و بلوچستان

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، حمید طوقی، مدیر اداره کل امور عشایر استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توزیع 3 هزار و 200 تن نهاده دامی در میان عشایر سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: طی این مدت۲ هزارو  و ۴۰۰ تن کنسانتره، ۲۰۰ تن علوفه و حدود پنج هزار تن سبوس بین عشایر سیستان و بلوچستان توزیع شد.

وی افزود: با هدف کوتاه کردن دست واسطه‌ها تعداد سه هزار و ۷۰۰ راس دام عشایر نیز خریداری و به بازار مصرف سیستان و بلوچستان ارائه شد.

توزیع 3 هزار و 200 تن نهاده دامی در میان عشایر سیستان و بلوچستان

مدیر اداره کل امور عشایر استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توزیع حدود ۱۲ هزار تن آرد و ۴۴۰ تن کالای اساسی مورد نیاز خانوارهای عشایری از جمله اقدامات انجام شده از سوی اتحادیه و شرکت‌های تعاونی عشایری استان است.

طوقی اضافه کرد: عشایر سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش‌از ۱۰۲ هزار نفر دارای ۹۰۰ هزار راس دام هستند که ۲۵ درصد تولیدات دامی این استان را تامین می‌کنند.

آنفلوانزای مرغی چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، آنفولانزای مرغی که گاهی اوقات به آن آنفلوانزای پرندگان هم گفته می شود، یک عفونت ویروسی است که نه تنها پرندگان بلکه انسان و حیوانات دیگر را نیز آلوده می کند، اما بیشتر اشکال ویروس آن محدود به پرندگان است.

بر این اساس این ویروس ها به طور طبیعی در بین پرندگان آبزی وحشی در سراسر جهان مشاهده می شوند و می توانند پرندگان خانگی و سایر گونه های پرندگان و حیوانات را آلوده کنند.

ویروس های آنفولانزای مرغی به طور عادی انسان را آلوده نمی کند؛ با این حال، عفونت های پراکنده انسانی با ویروس آنفولانزای مرغی دیده شده است.

با این وجود برخی از کارشناسان نگران این هستند که با شیوع احتمالی H5N1، این بیماری ممکن است برای انسان ها خطرناک شود و جان آن ها را تهدید کند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments