توزیع 215 هزارتن نهاده‌های دامی در استان خراسان رضوی

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، سعادت علی‌نیا، مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با اشاره به توزیع 215 هزارتن نهاده‌های دامی در استان خراسان رضوی،اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۱۵ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در خراسان رضوی توسط این اداره کل بین دامداران استان توزیع شده‌ است.

وی افزود: این میزان نهاده از ابتدای سال تا پایان آبان ماه به منظور ایجاد تعادل در بازار و حمایت از دامداران خراسان رضوی بین دامداران این استان توزیع شده‌ است.

توزیع 215 هزارتن نهاده‌های دامی در استان خراسان رضوی

علی نیا اضافه کرد: این نهاده‌ها شامل جو، ذرت و کنجاله سویای وارداتی است.

وی ادامه داد: بر این اساس این نهاده های دامی در اختیار دامداران خراسان رضوی قرار گرفته است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی تصریح کرد: در مدت مشابه پارسال ۱۲۰ هزار تن انواع نهاده در بین دامداران استان خراسان رضوی صادر شده است.

افزایش دوبرابری توزیع نهاده های دامی

وی افزود: امسال این میزان به دو برابر افزایش یافته است.

علی نیا یادآور شد: در کل سال گذشته در مجموع ۲۱۸ هزار تن نهاده از سوی این اداره کل در بین دامداران استان توزیع شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی  ۷.۱ میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز و ۳۲۰ هزار راس دام سنگین مولد و غیر مولد دارد.

وی افزود: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن انواع محصولات در حوزه دام و طیور در این استان تولید می شود.

نحوه انتقال بیماری بروسلوز به انسان و حیوانات چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، اطلاعات درج شده در گزارشات مراجع علمی در حوزه دامپزشکی نشان می‌دهد، معمول ترین راه انتقال آلودگی به حیوانات از طریق گوارش و خوردن محتویات دفعی آلوده صورت می‌گیرد.

قابل ذکر است که پوست و مخاط آزرده، غشاء ملتحمه چشم، ریه ها و رحم نیز می‌توانند به عنوان راه ورود این بیماری به بدن انسان یا دام شناخته شوند اما امکان ابتلا از موارد مذکور بسیار کمتر از گوارش و خوردن محتویات دفعی است.

دانشمندان معتقدند باکتری های مرتبط با این بیماری از چندین راه وارد بدن انسان می شود و استفاده از شیر تازه آلوده و پاستوریزه نشده و فرآورده‌های مرتبط با آن یکی از شایع ترین راه های انتقال این بیماری به بدن انسان می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments