توزیع بیش از 48هزار تن نهاده طیور در استان کردستان

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، فرزاد معاونی، مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان با اشاره به توزیع بیش از 48هزار تن نهاده طیور در استان کردستان، اظهار کرد: در سال جاری به منظور حمایت از تولید کنندگان حدود ۴۸ هزار و پنج تن انواع نهاده‌های طیور بین مرغداری‌های توزیع شده است.

وی افزود: حدود ۱۷ درصد از این میزان شامل هشت هزار و ۶۱ تن در آذرماه برای افزایش جوجه ریزی توزیع شد.

توزیع بیش از 48هزار تن نهاده طیور در استان کردستان

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان تصریح کرد: نهادهای توزیع شده در ماه آذر شامل چهار هزار و ۵۶۹ تن ذرت، ۲ هزار و ۱۷۷ تن کنجاله سویا و یک هزار و ۳۱۵ تن نیز جو بوده که میزان توزیعی ذرت حدود ۳۰ درصد از کل نهاده‌ای است که در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

معاونی اضافه کرد: همچنین میزان توزیع نهادها در طول سال شامل ۱۵ هزار و ۴۶۵ تن ذرت، ۲۳ هزار و ۳۴۴ تن کنجاله سویا و ۹ هزار و ۱۹۶ تن جو است.

وی ادامه داد: این اداره کل با همکاری سازمان جهاد کشاورزی به دنبال آن است سهمیه های چند ماه آینده را نیز از مرکز کشور تامین و به استان حمل کند.

به دنبال تامین سهمیه جدید نهاده های طیور هستیم

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان خاطرنشان کرد: اواخر تابستان امسال به علت تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی باعث شد مشکلاتی در توزیع نهاده‌های طیور در استان روی دهد که به این علت جوجه ریزی در مهرماه به صورت میانگین کاهش ۱۶ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل را تجربه کرد.

معاونی افزود: در نتیجه آن قیمت هر کیلوگرم این محصول در آذرماه آن به یکباره از ۲۰ هزار تومان به  حدود ۳۵ هزار تومان افزایش یافت اما هم اکنون با تدابیر اتخاذ شده به حدود ۲۲ هزار تومان رسیده است.

وی یادآور شد: واحدهای مرغداری کردستان با ظرفیت حدود ۱۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۰۰ قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است که حدود ۴۰ هزار تن از این محصول در داخل استان مصرف می‌شود.

بهترین زمان برای کرم‌کشی در میش چه زمانی است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تحقیقات دانشمندان متخصص در علوم دامپزشکی نشان می‌دهد بهترین زمان برای کرم کشی یا خوراندن داروهای ضد انگل داخلی برای گونه حیوانی میش، دوتا چهار هفته قبل از بره‌زایی است.

علت اصلی در نظر گرفتن این زمان برای خوراندن داروهای ضدانگل به میش ایت است که میش‌های آبستن و شیرده بتوانند کاهش مصونیت موقتی را تحمل کنند.

تغییرات هورمونی در بدن گونه دامی میش پیش از زایش، منجر به افزایش پیش از زایمانی تخم‌های کرم انگل میش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments