تمام هزینه‌های پلاک زنی دام بر عهده دامدار است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، رضا یوسفی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهان کشاورزی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه تمام هزینه‌های پلاک زنی دام بر عهده دامدار است، اظهار کرد: 4 میلیون و ۴۶۲ هزار و ۶۲۲ راس دام سبک و سنگین در استان آذربایجان غربی وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد، سه میلیون و ۸۶۳ هزار راس گوسفند و بز و بقیه دام سنگین هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهان کشاورزی استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بالا بودن جمعیت دامی استان به ویژه دام سبک که به صورت سنتی و عشایری پرورش داده می‌شود، هزینه بالای آن و نیز عدم آگاهی دامداران موجب عدم رغبت آنان و نیز موجب کندی روند پلاک گذاری شده‌است.

لزوم بازنگری و اصلاح پلاک کوبی

یوسفی اضافه کرد: در این راستا نیاز است بازنگری و اصلاح روند پلاک کوبی به صورت پهنه به پهنه و روستا به روستا انجام گیرد.

وی ادامه داد: تمام هزینه‌های پلاک زنی دام بر عهده دامدار است و سازمان های مرتبط نیز با مجریان طرح همکاری های لازم را داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهان کشاورزی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: افرایش آگاهی و مشارکت دامداران استان در خصوص پلاک کوبی دام ها ضرورت دارد.

تمام هزینه‌های پلاک زنی دام بر عهده دامدار است

یوسفی افزود: با توجه به پراکنش دامداری‌ها اعم از صنعتی و سنتی در سطح استان، به منظور تسریع در روند اجرایی پلاک کوبی، اطلاع رسانی طرح به صورت فراگیر باید با به کارگیری ظرفیت های دهیاری‌ها، شوراها، مراکز خدمات کشاورزی، صدا و سیما و سایر دستگاه ها انجام گیرد.

وی یادآور شد: پلاک گذاری دامها گامی در راستای جلوگیری از قاچاق دام است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهان کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: صاحبان دام های دارای پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال باید به اداره کل دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوز های لازم را اخذ کنند.

وی اظهار داشت: پلاک ۱۵ رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و تمامی هزینه های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.

هزینه پلاک کوبی دام چقدر است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی تعدادی از مراکز دامپزشکی در استان‌های کشور طرح پلاک کوبی دام توسط اتحادیه ها آغاز شده، اما به دلیل هزینه آن و باور دامداران مبنی بر لحاظ شدن مالیات برای آنها با اجرای این طرح، استقبال خوبی از آن صورت نگرفته است.

این در حالی است که مسئولان پیش تر اعلام کرده بودند، سازمان جهاد کشاورزی و بیمه مرکزی بخشی از هزینه‌های مربوط به این طرح که باید از سوی دامداران تامین شود را به اتحادیه‌های صنفی می‌پردازند و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

قابل ذکر است هزینه پلاک کوبی دام سنگین ۸۳۰۰ تومان و دام سبک نیز ۴۵۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments