تعادل نرخ مرغ گرم در بازار استان خراسان رضوی

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محمدمهدی یعقوب‌زاده، مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با اشاره به تعادل نرخ مرغ گرم در بازار استان خراسان رضوی، اظهار کرد: عرضه گوشت گرم مرغ در بازار این استان امروز به نرخ مصوب هر کیلوگرم ۲۰۴ هزار ریال رسید.

وی افزود: نرخ گوشت مرغ در بازار به تعادل رسیده است.

تعادل نرخ مرغ گرم در بازار استان خراسان رضوی

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی تصریح کرد: هم اکنون هرگونه عرضه این محصول بیش از نرخ مصوب با برخورد قانونی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت مواجه می‌شود.

یعقوب زاده اضافه کرد: تامین ۱۰۰ درصدی نهاده مورد نیاز مرغداران استان به نرخ دولتی انجام شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون هر روز ۲۵۰ هزار قطعه مرغ در کشتارگاه های استان کشتار و در بازار توزیع می‌گردد.

تامین 100 درصدی نهاده‌های دامی مورد نیاز استان

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم اکنون وضعیت تولید و تامین مرغ مورد نیاز بازار استان از سوی جهاد کشاورزی خراسان رضوی به تعادل رسیده است.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۹۲۰ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۳۸ قطعه و ۶ واحد جوجه‌کشی با ظرفیت پنج میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه در هر دوره در خراسان رضوی فعالیت دارند.

یعقوب زاده ادامه داد: روزانه ۴۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی مصرف می‌شود.

بیماری بروسلوز گوسفند چگونه به انسان انتقال می‌یابد؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، در صورتی که انسان فرآورده‌های لبنی و پروتئینی همچون شیر، گوشت یا پنیر تازه که از حیوان مبتلا به این بیماری گرفته شده را مصرف کند، مبتلا به تب مالت می‌شود.

قابل ذکر است، میکروب این بیمارى خطرناک برای دام و انسان ممکن است در اثر تماس با ترشحات فرج، جفت جنین، بدن حیوان، جایگاه و لوازم آلوده، به انسان انتقال یابد.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments