تسهیلات حمایتی مناسبی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تسهیلات حمایتی مناسبی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با توجه به وجود مجتمع مرغ سلامت در کشور و توانمندی‌های ژنتیکی بالقوه و مناسب و نیز دستور ویژه مقام معظم رهبری در خصوص احیای این نوع مرغ و توجه تمام مسوولان عالی رتبه کشور، در بودجه ۱۴۰۰ نیز تسهیلات حمایتی و تشویقی خوبی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هم اکنون مشکلی در تامین نهاده های واحدهای تخم گذار، گوشتی و مرغ اجداد در کشور وجود ندارد.

تسهیلات حمایتی مناسبی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ذخیره کافی در انبارها برای تامین نهاده های بخش کشاورزی وجود داشته و مشکلی در تامین نهاده ها در بخش طیور وجود ندارد.

خاوازی اضافه کرد: باید به کشاورزان اطلاع رسانی لازم در خصوص مزایای کشاورز کارت انجام گیرد تا اکثریت کشاورزان بتوانند از آن بهره مند شوند.

تلفات و واگیری در بیماری سالمونلوز چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، با توجه به سن، نژاد گله ، تغذیه ، مدیریت و حضور همزمان سایر بیماری‌ها، میزان تلفات و واگیری متغیر است.

در بیماری سالمونلوز الگوی خاصی برای تلفات نمی توان تعیین کرد بطوری‌که از صفر تا 100 درصد در نوسان می باشد.

برای مثال در برخی موارد جوجه ها طی 5 الی 10 روز اول زندگی هیچگونه علائمی از خود نشان نداده ولی بیماری طی 7 تا 10 روز بعد بروز می نماید و تلفات ظرف 3 هفته به حداکثر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments