تامین 100 درصدی نهاده‌ها، قیمت مرغ را کاهش می‌دهد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محمدعلی کمالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با بیان اینکه تامین 100 درصدی نهاده‌ها، قیمت مرغ را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: اکنون به طور میانگین قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در سطح کشور نزدیک ۱۶ هزارتومان معامله می شود که در صورت تامین ۱۰۰ درصدی نهاده های تولید به نرخ مصوب باز خواهد گشت.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۴ هزارو ۴۰۰ تومان تعیین شده است.

تامین 100 درصدی نهاده‌ها، قیمت مرغ را کاهش می‌دهد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران تصریح کرد: آنالیز قیمت ها هر کیلوگرم مرغ زنده از ۲۰ اسفندماه ۹۸ تا اواسط خرداماه (طی مدت سه ماه) که مرغداران امکان تامین نهاده ها با نرخ های مصوب را نداشتند ۱۶ هزارو ۷۰۰ تومان برآورد شده بود.

کمالی اضافه کرد: در آن زمان مرغداران روی هر کیلوگرم مرغ بیش از دو هزار تا سه هزار تومان ضرر می دادند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان برای جوجه ریزی و ادامه تولید نیازمند نقدینگی و تامین ۱۰۰ درصدی نهاده ها با نرخ های مصوب هستند.

تولیدکنندگان برای جوجه ریزی نیازمند تامین نهاده‌ها هستند

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران خاطرنشان کرد: کمبود نهاده ها با نرخ مصوب و پایین بودن کیفیت موجب افزایش قیمت گوشت مرغ در ماه های اخیر شد.

کمالی افزود: اکنون فشارهای تعزیرات موجب نگرانی هایی برای تولیدکنندگان و مرغداران شده تاجایی که در استان های هرمزگان و مرکزی برخوردهایی با تولیدکنندگان شده است.

وی یادآور شد: پیش از این در استان تهران  ۴۰ مرغداری به دلیل اینکه مرغشان توسط شرکت پشتیبانی امور  دام خریداری نشد و محصول خود را به ناچار به بازار عرضه کردند، جریمه شدند.

بیماری اسهال در بره‌های شیرخوار چه علتی دارد؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، اسهال بره‌های نوزاد در هنگام تولد یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در میان این گونه‌های دامی است و همواره تعداد زیادی از فعالان صنعت پیشران پرورش دام و طیور را نسبت به ادامه فعالیت و روند رشدشان در این صنعت نگران می‌کند.

در حقیقت محققان به این نتیجه رسیده اند که بروز بیماری اسهال در بره‌های شیرخوار ناشی از وجود باکتری‌های خاصی در بدن این گونه‌های دامی همچون : E. coli ، سالمونلا و یا کلستریدیوم پرفرنژنس تیپ C می باشد.

نتایج تحقیقات استاندارد بر روی تعداد زیادی از این گونه‌های دامی نشان می‌دهد که مصرف کافی ماک بهترین راهکار برای محافظت از بره‌های شیرخوار در برابر اسهال می باشد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments