برای تولید هرکیلوگرم تخم مرغ، دوکیلوگرم نهاده طیور مصرف می‌شود

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، حسین محمدزاده، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه برای تولید هرکیلوگرم تخم مرغ، دوکیلوگرم نهاده طیور مصرف می‌شود، اظهار کرد: به ازای تولید هر کیلو تخم‌مرغ نزدیک به دو کیلوگرم نهاده مورد نیاز است.

وی افزود:  علت گرانی تخم مرغ کمبود و افزایش قیمت نهاده‌های دامی است.

برای تولید هرکیلوگرم تخم مرغ، دوکیلوگرم نهاده طیور مصرف می‌شود

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر در استان قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها ۱۴۰۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۱۶۹۰۰ تومان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: از این به بعد تخم‌مرغ در سراسر استان با این قیمت به فروش می‌رسد.

محمدزاده ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ روزانه به طور متوسط حدود ۸۵ تن و در سال بیش از ۳۰هزار تن تخم مرغ در استان یزد تولید شده که با توجه به مصرف روزانه ۳۶ تنی در داخل استان،  ۵۵درصد بیش از مصرف استانی بوده است.

55 درصد تخم مرغ تولیدی در استان یزد، مازاد بر نیاز استان است

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۴۰ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۲.۷ میلیون قطعه به ویژه در شهرستان‌های یزد و مهریز فعال هستند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۰ هزار تن تخم‌مرغ به بازارهای داخل و خارج از استان عرضه کرده‌اند.

محمدزاده یادآور شد: استان تاکنون در تامین پولت(نیمچه ها) مشکلی نداشته و کمبودهایش در این زمینه را از استانهای قم، تهران و مشهد تامین کرده است.

درمان بیماری زخم کف پای طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، زخم کف پای مرغ هرچه زودتر درمان شود، مداوای بهتر و سریع‌تری خواهد داشت.

باکتری‌های مختلفی می توانند سبب زخم پای مرغ شوند که مهمترین آنها استافیلوکوکوس اورئوس سودوموناس آئروژینوزا هستند.

درمان با آنتی بیوتیک های مربوطه انجام می‌شود؛ لازم است پای مرغ باندپیچی شود تا هم مانع عفونت بستر شود و هم بستر اگر عفونی باشد با زخم تماس نداشته باشد تا زخم پای مرغ زودتر درمان شود.

گاهی برای درمان به جراحی هم نیاز است که باید توسط دامپزشک انجام شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments