بخش قابل توجهی از تولید مرغ در اردبیل مازاد بر نیاز است

به گزارش واحد خبر پایگاه اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، ارژنگ عزیزی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تولید مرغ در اردبیل مازاد بر نیاز است، اظهار کرد: میزان تولید گوشت مرغ در استان مازاد بر مصرف بوده و بخش قابل توجهی از آن به سایر استان‌ها منتقل می‌شود.

وی افزود: چنانچه میزان جوجه‌ریزی در سایر استان‌های تولید کننده نیز به مانند استان اردبیل باشد در ماه‌های آینده و ایام منتهی به عید نوروز مشکلی به لحاظ عرضه مرغ و قیمت آن وجود نخواهد داشت.

بخش قابل توجهی از تولید مرغ در اردبیل مازاد بر نیاز است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: نرخ فروش گوشت مرغ پس از یک دوره اوج به تعادل رسیده و همین وضعیت با اندکی نوسان قیمت در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

عزیزی اضافه کرد: هم‌اکنون هر کیلوگرم مرغ زنده و گوشت مرغ با نرخ نزدیک به قیمت مصوب دولتی به فروش می‌رسد و کمبودی در زمینه تامین نیاز بازار وجود ندارد.

وی ادامه داد: هم‌اینک هر کیلوگرم گوشت مرغ به صورت مرغ زنده درب مرغداری به قیمت مصوب ۱۴۸ هزار ریال، عمده فروشی ۲۰۰ هزار ریال و خرده فروشی به قیمت ۲۱۰ هزار ریال به خریداران عرضه می‌شود.

کمبودی در زمینه تامین نیاز بازار وجود ندارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: این میزان جوجه‌ریزی علاوه بر تامین نیاز استان، بخشی از نیاز بازار در استان‌های آذربایجان‌شرقی، البرز و تهران را نیز تامین می‌کند.

عزیزی افزود: بیش از ۹۵ درصد مرغداری‌های استان توانسته‌اند نسبت به خرید نیاز غذای طیور خود از جمله خرید کنجاله سویا و ذرت اقدام کنند و همین امر سبب رفع نگرانی در بازار تولید این محصول شده است.

وی یادآور شد: با ادامه تامین و تخصیص غذای طیور، مشکلی در تولید رخ نخواهد داد و همین امر سبب تثبیت بیشتر بازار این محصول پرمصرف در هفته‌های پیش رو خواهد شد.

علت ابتلای گوسفند به بیماری انتروتوکسمی چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تحقیقات استاندارد دامپزشکی که از سوی دانشمندان انجام شده، نشان می‌دهد این بیماری بر اثر رشد، تکثیر و تولید سم بیش از حد باکتری های کلستریدیوم پرفرینجس ایجاد می شود.

البته این باکتری سویه های مختلفی شامل A,B,C,D  و E دارد که سمیت حاد در نشخوارکنندگان در اثر نوع D می باشد و انواع دیگر آن کمتر ایجاد مشکل می کنند.

در حقیقت گیل اولین کسی بود که این بیماری را شناسایی کرد و نام کلیه های نرم را بر آن گذاشت؛ این دانشمند وجود عصاره سمی در روده گوسفندان را گزارش کرد که در واقع همان توکسین تولید شده توسط باکتری های کلستریدیوم بود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments