باید مرغداران نسبت به مبانی قیمت‌گذاری توجیه شوند

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید مرغداران نسبت به مبانی قیمت‌گذاری توجیه شوند،اظهار کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی بازار مرغ می‌خواهیم، نشستی با صاحبان واحدهای مرغدار در خراسان رضوی برگزار و تولیدکنندگان را نسبت به مبانی قیمت‌گذاری گوشت مرغ توجیه کنند.

وی افزود: از مرغدار یا دامدار قابل پذیرش نیست که نهاده وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کند و به جای مصرف آن برای پرورش دام و طیور، آن را گران‌تر از قیمت اصلی در بازار بفروشد.

باید مرغداران نسبت به مبانی قیمت‌گذاری توجیه شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر اینکه موضوع عرضه خارج از شبکه نهاده دامی باید در کارگروه تعزیرات خراسان رضوی بررسی و برای آن راهکاری اتخاذ شود.

وی ادامه داد: برخوردهای بازدارنده مانند جلوگیری از جوجه‌ریزی واحدی که عرضه خارج از شبکه نهاده داشته باشد نیز اثرگذار است.

رسولیان اضافه کرد: از مدیران تعزیرات حکومتی و سازمان جهاد کشاورزی استان می‌خواهیم گزارش دقیقی از نحوه تامین و عرضه نهاده و برخوردهای نظارتی با آن‌ها تهیه و در نشست بعدی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی ارایه کنند.

بیماری شاربن یا سیاه زخم در گوسفند چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، گزارشات سازمان‌های معتبر حوزه دامپزشکی و دانشمندان علوم مرتبط با این حوزه نشان می‌دهد افزایش درجه حرارت بدن دام در موقعیت‌های مختلف روز و بی‌اشتهایی مطلق گونه دامی یکی از اصلی ترین علائم ابتلای دام به این بیماری است.

البته متخصصان بر علائمی همچون جارى شدن خون سیاهرنگ از تمام مجارى طبیعی موجود در دام و مرگ با حرکات تشنجى نیز تاکید کرده اند.

عامل اصلی که موجب ابتلای گوسفندان به این بیماری خطرناک می‌شود ، میکروب هوازى و هاگدارى به‌نام با سیلوس آنتراسیس (Antrasis) است که به وسیله غذاى آلوده و یا نیش حشرات انتقال مى‌یابد.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments