اقدام قاطعانه قضایی علیه سوءاستفاده‌کنندگان از عرضه دام زنده

معاون حوزه قضایی بخش کهریزک از توابع شهرستان ری با اعلام خبر شناسایی 27 واحد غیرمجازی فروش دام زنده در روزهای اخیر، گفت: اجرای دو مرحله از طرح شناسایی منجر به رصد 24 واحد غیرمجاز فروش دام در بخش کهریزک شد که تاکنون جمع‌آوری شده‌اند.

به گزارش واحد خبر پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محمد ساری در حاشیه جمع‌آوری واحدهای غیرمجاز فروش دام زنده در بخش کهریزک شهرستان ری، اظهار کرد: شرایط موجود برای دریافت مجوز ثبت دامداری در کمترین بازه زمانی ممکن تسهیل خواهد شد.

وی افزود: با تفهیم تخلف به متخلفان، اقدامات مورد نیاز برای ارسال دام‌ها به یک واحد دامداری تحت نظارت سازمان دامپزشکی واقع در گلحصار و روستای دوتویه انجام شده است.

معاون حوزه قضایی بخش کهریزک با بیان اینکه دستگاه قضائی با افرادی که اقدام به تهدید بهداشت عمومی می‌کنند، برخورد جدی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای تامین استان و دستور ارائه شده از سوی ریاست محترم حوزه قضائی کهریزک در خصوص جمع‌آوری واحدهای غیرمجاز فروش دام به صورت زنده که در روستای مذکور فعالیت داشتند، دو مرحله با بخشدار این بخش بازرسان دامپزشکی، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت، بازرسی اتاق اصناف، فرمانداری ری و ماموران نیروی انتظامی، واحدهای غیرمجاز فروش دام زنده جمع‌آوری شد.

ساری ادامه داد: انتقال دام‌های توقیف شده به یک واحد دامداری مجاز در روستای گلحصار انجام شده اما متخلفان می‌توانند مقصد انتقال دام‌های خود را یک واحد مجاز دامداری دیگر نیز اعلام کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا به صاحبان این واحدهای غیرمجاز در راستای دریافت مجوز کمک کنیم، اضافه کرد: واحدهایی که امکان دریافت مجوز برای آن‌ها مشکل بوده را با تشکیل پرونده در دادگاه و پیگیری از طریق مراجع ذیربط، شرایط دریافت مجوز در کمترین زمان ممکن را برای آن‌ها تسهیل می‌کنیم.

معاون حوزه قضایی بخش کهریزک تصریح کرد: اقدام قاطعانه قضایی علیه سوءاستفاده‌کنندگان از عرضه دام زنده برطبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی که مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی و محیط زیست جامعه است صورت گرفته است.

وی افزود: به همه دامداران این امید را می‌دهیم که در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان همواره در کنار آن‌ها هستیم و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments