افزایش بی‌سابقه قیمت مرغ در شهرکرد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از تسنیم، عبدالله باقری علت افزایش بی سابقه نهاده‌های دامی را تغییر نرخ ارز دانست و اظهار کرد: عامل کمیاب شدن مرغ در مناطق شهرکرد مرغداران و فروشندگان گوشت سفید این اتحادیه نیستند.

وی افزود: کمبود بی سابقه نهاده‌های دامی مورد نیاز پرورش‌دهندگان مرغ در شهرکرد به یکی از معضلات اصلی این شهر تبدیل شده و علت ناتوانی مرغداران در تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز، عملی نشدن قول دولت مبنی بر تامین به موقع این نهاده‌ها برای مرغداران بوده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت سفید شهرکرد با اشاره به نقش کمبود نهاده دامی در کمبود توزیع مرغ در بازار، تصریح کرد: بازار نهاده‌های دامی شهرهایی همچون اصفهان و بروجن به رقیب بازار نهاده‌های دامی در شهرکرد تبدیل شده و هرکیلوگرم نهاده‌دامی مورد نیاز برای خوراک مرغ در شهرهای مذکور با قیمتی بیش از 23 هزارتومان به فروش می‌رسد.

افزایش قیمت مرغ، غیرقانونی است

وی هرگونه مصوبه ستاد تنظیم بازار شهرکرد مبنی بر افزایش قیمت مرغ را تکذیب کرد و اضافه کرد: مرغ با کمیت بسیار پائینی به فروشگاه‌های بزرگ شهرستان توزیع می‌شود و متاسفانه واحدهای صنفی در روند عرضه مرغ در بازار سهمی ندارند.

وی پیشنهاد کرد: بهتر است دولت به عنوان متولی اصلی تنظیم بازار در کشور در راستای تثبیت نرخ هرکیلوگرم مرغ گرم در بازار از راهکار توزیع مرغ منجد استفاده کند.

مشکلات اساسی فعالان صنعت پرورش دام و طیور در تامین نهاده‌ها

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، افزایش قیمت مرغ همزمان با نوسانات قیمت ارز و کمیاب شدن نهاده‌های دامی و خوراک مورد نیاز پرورش دهندگان مرغ و دیگر تامین کنندگان کالای اساسی در ایران در حالی صورت می‌گیرد که نهاده‌دامی به عنوان یک عنصر حیاتی در صنعت پرورش دام و طیور دارای نقش است.

بر این اساس نوسانات اقتصادی، تحریم‌ها، رکود و تورم اقتصادی همواره مسائل و مشکلاتی را برای تعدادی از پرورش دهندگان مرغ و دیگر پرنده‌های خوراکی که سهمی در سفره خانواده ایرانی دارند به وجود آورده و تعداد زیادی از پرورش دهندگان پرنده و فعالان این صنعت با مشکلات جدی در حوزه تامین خوراک مورد نیاز دام و طیور پرورشی خود روبرو شده اند.

بیشتر بخوانید:

پرورش مرغ بومی تخمگذار یا مرغ سفید؟

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments