افزایش احتمال گسترش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در همدان

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، مجید شعبانلو، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با اشاره به افزایش احتمال گسترش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در همدان، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از دلالان اقدام به خرید کودمرغی از استان های شمالی و انتقال آن به همدان می کنند احتمال انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام از این طریق به ویژه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان زیاد است.

وی افزود: دپوی کود در اراضی تخلف است.

افزایش احتمال گسترش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در همدان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان تصریح کرد: به تازگی ۲ متخلف که اقدام به دپوی غیرمجاز کودمرغی کرده بودند به پرداخت ۷۲ میلیون ریال جزای نقدی بدل از یکسال حبس محکوم شدند.

شعبانلو اضافه کرد: متهمان به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به علت دپوی غیرمجاز کود مرغی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: هر یک از آنها به پرداخت ۳۶ میلیون ریال جزای نقدی بدل از ۶ ماه حبس محکوم شدند.

دپوی کود در اراضی تخلف است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان خاطرنشان کرد: برخی از افراد به منظور خرید و فروش کود، اقدام به خرید و دپوی کود مرغی می کنند.

شعبانلو افزود: در حالیکه دپوی کود مرغی موجب انتشار بوی نامطبوع و نارضایتی مردم و سرازیر شدن شیرابه تولیدی به سمت منابع زیر زمینی می‌شود.

وی یادآور شد: آلوده کردن آب به ویژه هنگام ریزش باران و افزایش آلودگی خاک از دیگر آثار منفی دپوی کود مرغی برای محیط زیست است.

انگل تنیاى رودهٔ گوسفند چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تنیاى رودهٔ گوسفند یکی از خطرناک ترین انگل‌ها در گونه دامی گوسفند است که هرساله تعداد زیادی از بره‌های جوان و گوسفندان را به کام مرگ می‌کشاند.

نتایج تحقیقات دانشمندان علوم دامپزشکی در این زمینه نشان می‌دهد که بستر اصلی زندگی این انگل در بدن گونه دامی گوسفند، روده است.

ابتلا به این انگل از سوی گونه های دامی منجر به بروز برخی از عوارض همچون اسهال، درد شدید، و لاغرى مى‌شود و بره‌هاى جوان به این انگل آلوده مى‌شوند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments