آنفلوآنزای فوق حاد طیور می‌تواند سطح بیشتری از جامعه را درگیر کند

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا اکبر فتحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آنفلوآنزای فوق حاد طیور می‌تواند سطح بیشتری از جامعه را درگیر کند، اظهار کرد: سرعت گسترس این ویروس بالا بوده و می تواند سطح بیشتری از جامعه را تحت الشعاع قرار دهد.

وی افزود: بنابراین باید از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

آنفلوآنزای فوق حاد طیور می‌تواند سطح بیشتری از جامعه را درگیر کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان’H۵N۱’ ویروسی و مشترک بین انسان و طیور است.

فتحی اضافه کرد: احتمال ابتلای افراد در ارتباط مستقیم با پرندگان بیمار یا لاشه‌ های پرندگان کشته شده بالاست.

وی ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در مرغداری ها، کشتارگاه ها و بخش های مرتبط دیگر به طور مستقیم درگیر هستند.

احتمال ابتلای افراد به این بیماری بالا است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از نیاز غذایی جامعه توسط مرغداری ها و دامداری ها تامین می شود، این مراکز به نوعی به همه مردم و جامعه تعلق دارند و جزو سرمایه های ملی محسوب می شوند.

فتحی یادآور شد: کارشناسان و مدیران بخش های مختلف مرتبط با دامپزشکی باید با اهمیت دادن به موضوع واکسینه کردن، اقدامات لازم جهت مجاب کردن مرغداران به واکسینه کردن مرغداری ها و فرهنگ سازی استفاده از واکسن را انجام دهند.

وی افزود: باید تمامی واحدهای مرغداری ها چه مرغ تخم گذار چه مرغ مادر و کشتارگاه ها نسبت به واکسینه کردن و ضدعفونی محیط اقدام کنند.

نحوه سرایت بیماری آبله به طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، اطلاعات ارائه شده در مقالات علوم دامپزشکی نشان می‌دهد، نحوه سرایت این بیماری خطرناک که سالانه آسیب اقتصادی قابل توجهی به فعالان صنعت طیور وارد می‌کند،  از طریق تماس یک پرنده با پرنده دیگر و یا پشه ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

 

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments